MarIMozI-LIvaFIlm-kYVETítés

MarIMozI-LIvaFIlm-kYVETítés

2016. október 5., szerda

Határtalan szerelem - avagy az elhajított bumeráng visszatér

Szeretem a több szálon szövődő filmtörténeteket, amelyek vagy a végén összefutnak, vagy ok-okozati összefüggéseik nyomán körbeérnek. 



Ilyen volt korábban például a Pillangó hatás, vagy az Öt történet az elmezavarról című film. 



A Határtalan szerelem is egy "körbeérős" film, amelynek ragyogó szimbóluma az egyik szereplő eldobott bumerángja, s amely már a film legelején rendje-módja szerint visszatér. Ez a szereplő a gyilkos indulataival is hasonló módon jár, s azok visszaérkezvén hozzá, a legfájóbb pontján találják el.


Mintegy feloldozásként minden szálon megjelenik Erósz és Pszükhé mítosza is.

Egy húsvéti körmenet is végig vonul a film történetén. 

A film nem játszódhatna máshol, mint a válság sújtotta Görögországban, ahol mai problémákkal küzd minden szereplő. 



- Dáfni, aki politológiát tanul Athénban az egyetemen. Amikor egyik este hazafelé indul egy szórakozóhelyről, két fiatal férfi megtámadja, ám szerencséjére egy fiú a segítségére siet, és így sikerül elmenekülnie. 
- Fárisz, aki szíriai keresztényként menekül, s aki otthon művészeti iskolába járt. Tartana nyugatra, de...
Dáfni apja, aki a válság miatt elveszítette a boltjait, és kilátástalan anyagi helyzetbe került, mit sem sejt róla, hogy kivel barátkozik a lánya, pedig mélyen gyűlöl minden bevándorlót, akik szerinte mind bűnözők, és ellehetetlenítik az emberek életét. 
- Jórgosz, aki középvezető egy nagy cégnél, ám a munkahelye bizonytalan, a hiteleit alig győzi fizetni, és a házassága is romokban. Egy nap egy bárban megismerkedik egy gyönyörű svéd lánnyal. 
- Elise (Osvárt Andrea alakítja), a hűvös svéd menedzserlány, érzelemmentesen rúgja ki - a cégátalakítás apropóján -, az embereket, s aki először egyéjszakás kalandnak tekinti Jórgoszt, de...
- Sebastian, aki agglegény  történész, és hosszú évekig a müncheni egyetemen tanított, ám nyugdíjba vonulása után úgy dönt, hogy Görögországba költözik. Egy nap a fájós háta miatt egy athéni szupermarket előtt segítséget kér egy görög asszonytól.
- Marja, aki szupermarket-függő lenne, ha nem lenne a család rossz anyagi helyzetben. Sebastian igyekszik megmutatni a boldogtalan házasságban élő és megcsömörlött Marjának, hogy az élet igenis szép...

Cristopher Papakaliatis filmje megmutatja, hogy sajnos áldozatok nélkül nincs változás, hogy az új helyzetekre, új - akár határokon át ívelő -, megoldásokat kell keresni és találni. 

A filmben a vallási különbségek áthidalását nem érintették. A menekült státuszú szereplő keresztény volt. 

PR filmként* erre is jó lenne játékfilmes dramaturgiát találni, amely dramaturgia aztán a nagybetűs ÉLETBEN is kiállja a próbát. Hm?!

Előzetes:


* Ilyen PR film pl. a Zaklatás, amelyben az mutatják be, milyen amikor egy nő főnök zaklatja a férfi beosztottját; vagy a Tőzsdecápák és annak folytatása, hogy érhető tetten a bennfentes kereskedelem; vagy a Krízispont, ahol megismerhetjük, hogy a mostani válságért egy rossz képlet is a felelős lehet; s A kezdő című film azt mutatja meg, hogy egy nyugdíjas képességeire is mennyire szükség lehet egy fiatalos cég életében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése